Studerande utvecklade beroendeframkallande spel i Tammerfors

Publicerat: Kategori: Nyhet Taggar:

Som en del av sina studier har informationsbehandlingsstuderande vid Tammerfors yrkeshögskola (TIKO18) utvecklat flera beroendeframkallande spel som lockar till motion och fysisk aktivitet. Spelbygget och -testningen kulminerade i slutet av april i TAMK:s Spelmässa där publiken, uppdragsgivaren och spelföretag bedömde och belönade de bästa spelen. Motionsspelen utarbetades på uppdrag av projektet Mikä saa mut liikkumaan? (Vad får mig att röra på mig?), som understöds av Undervisnings- och kulturministeriets ansvarsområde för idrott.

Via de här länkarna kommer du direkt till vinnarnas webbplatser (på finska och engelska). Det lönar sig absolut att kolla upp, ladda ner och spela de här spelen (på finska och engelska):
http://18tiko1f.projects.tamk.fi/ (Healthiona)
http://18tiko2c.projects.tamk.fi/ (JDCE)
http://18tiko2b.projects.tamk.fi/ (Sprint Garden)

Mer information:
Anne Ketola, projektchef för projektet Mikä saa mut liikkumaan?, anne.r.ketola@tuni.fi
Se också projektets webbplats: https://projects.tuni.fi/msml/

Jussi Ansala

Specialsakkunnig inom högskoleidrott

Författarprofil: Jussi Ansala

Du kanske också är intresserad av